Dåliga magar.

Stackars Figaro är dålig i magen. Riktigt, riktigt dålig. Har snackat med veterinären idag och varit på Apoteket och köpt nått som heter Canikur. Det är ett medel för hundar med akut okomplicerad diarré. Jag visste inte att det fanns okomplicerad diarré, speciellt inte akut sådan. Vad klassas som komplicerad diarré? Nån som vet?

  Hur som helst. Tabletter är fullkomligen gigantiska! Som tur var verkar dom goda, för hundar, för Figaro tuggade glatt i sig dom. Aptiten är det då inget fel på. Över lag verkar allmäntillståndet helt okej. Speciellt om det kommer gäster eller någon öppnar kylskåpet. Så nu håller vi alla tummar för att lite fastande och jättepiller gör underverk för hans oroliga mage.




 
  Morsan: Du kan fostra barn, jag kan fostra hundar. Fast med den här har jag inte lyckats över förväntan direkt. Dessutom skriker barn hela tiden. Jag hatar skrik! Både gladskrik och argskrik. Usch! Och nerbajsade blöjor! Dessutom ska man ta hänsyn till deras känslor. Det behöver man inte göra med en hund. Där har man alltid rätt och dom har fel och tjafsar dom stänger man ut dom ur rummet. Moahahahaha! Jag tror inte föräldrar skulle gilla om man gjorde så med deras barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0