...

 

Igår när jag kom till jobbet hade jag fortfarande inte fått svar på min ledighetsansökan. Jag sa det till min gruppchef, vars arbetsuppgift faktiskt är att sköta personalfrågor på vår avdelning. Istället för att hjälpa mig och ta ansvar öste han tillbaks det på mig. ”Ja men maila igen och säg typ surt att vart är svaret du lovade mig?”

  Jag började nästan grina. Det finns ingen att vända sig till på det där bygget som är på min sida, som ställer upp för mig när jag blir helt respektlöst behandlad. Fast dom säger förstås att dom gör det. På senaste gruppmötet sa F rakt ut ”Vi vill ju att ni ska få ledigt när ni ansöker” och ”Vi tycker naturligtvis att man ska få svar i god tid” och ”Kom till mig om ni vill prata”. Ja, för det är ju kul att gå och prata om hur ignorerad och taskigt behandlad man känner sig med en av dom som faktiskt behandlar en så!

  Inte fan känns det som om dom vill att jag ska få ledigt. Inte heller känns det som att dom är beredda att lyfta ett finger för att faktiskt backa upp mig. Fan vad ledsen jag är på hela situationen.=(

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0