...

I måndags hade vi Annie och Thomas på besök. Vi käkade lite mat och spelade lite spel. Jag vann TP på utslagsfråga. Sport av alla kategorier. Jag är fortfarande imponerad över mig själv.=P Sven kom sist, kan tänkas vara första gången.



Här om dagen köpte vi lite kantareller, eftersom dom var billiga och rätt fina. Sen stekte vi dom och åt mackor. Det var gott. Så gott att jag var tvungen att berätta för Annsofie som skrek ”Neeeeej varför köpte ni det för! Jag har ju massor hemma som jag inte vet vad jag ska göra med!” Sen frågade hon om vi ville ha lite och det ville vi förstås. Lite visade sig vara en halv ICAkasse! Hur bussigt är inte det?!=D
  Så vi, framför allt jag, har ätit en massa svampmackor. Igår gjorde vi en pastasås med svamp och imorgon blir det eventuellt kantarellasagne. Sven hade gjort lasagne idag och jag blev lite besviken när det ”bara” var vanlig köttfärs lasagne. Men det var gott det med.




Idag har vi startat en insamlingslista på jobbet. Listan gäller vårt missnöje med schemaläggningen. ALLA skrev på. Tror jag i alla fall. Var det någon som inte gjorde det var personen nog ledig. Nu ska vi väl bara diktera upp vad det är vi är missnöjda med och hur vi vill ha det och sen ska vi föra det vidare till Facket.

  Känns hemskt kul faktiskt, att vi gör något istället för att bara klaga. Så får man väl hoppas att våra fackombud inte är mesiga pushovers som inte gör något alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0