Långpromenad.

Idag har Annsofie och jag tagit hundarna på den långpromenad vi länge sagt att vi ska gå på. Klockan tio begav vi oss iväg mot Fiskeby. Vädret var rätt perfekt. Solen bröt igenom molnen med jämna mellanrum, gräset var nästan torrt. Det var varmt och svalt om vart annat, men aldrig så varmt att det inte räckte att ta av sig jackan och aldrig så svalt att det blev för kallt med den på. Perfekt, som sagt.

  Närstan så fort vi gett oss av kom vi naturligtvis på att vi var törstiga. Som vanligt sa vi till varandra ”Vi borde tagit med en vattenflaska”. Men turen var på vår sida. Vi gick förbi Himmelstalunds camping och fick syn på en snubbe som stod och spolade av någonting och när han var färdig med sitt smög vi in och drack oss otörstiga.

  Vi var ute i tre timmar och tjugo minuter. Det gick rätt segt på vägen tillbaks. Fast inte för hundarna förstås. Dom var som vanligt plågsamt oberörda. Inte blev dom lika vilda och galna som förra gången vi var i Fiskeby heller. Typiskt, när jag tagit med kameran och allt.

  Vi följde en vandringsled som gick genom en fårhage. Jag trodde att strömmen var avstängd, för när jag la ett grässtrå emot hände ingenting. Jag vill minnas att jag brukade göra så som liten och då få små, små stötar. När Figaro la sig själv emot hände det dock en jävla massa. Han skrek högt. Eftersom jag stod bredvid trodde han säkert att det var jag som gjorde honom illa.=S

  På väg hem passerade vi en annan del av fårhagen. Fåren fick en rejäl utskällning, och det tycker jag dom förtjänat. Om dom hållit sig i närheten när vi var inne i hagen hade vi ju förstått att det var ström i staketet! Jävla fårskallar!






Väl hemma var jag utsvulten. Så jag tog ett mellanmål och efter att ha återhämtat mig en stund städade jag upp lite. Tog sen ett bad och somnade naturligtvis. Det finns bekvämare ställen att sova på. Var inte långt ifrån att jag fick lite nackspärr.

  När jag vaknade var jag skithungrig igen! Som tur är hade vi allt som behövdes till middagen hemma. Sven håller just nu på att svänga ihop lite gulaschsoppa. Jag sitter och försöker låta bli att dregla på datorn. Det ska blig gottgottgott!!



 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0