Nastarovio!

Jag har lagat Borsjtj. Och för den som inte vet vad det är så är det en rysk rödbetssoppa. Ja Annsofie, det skvätter när man river rödbetor! Men skvättet är förvånansvärt lätt att torka bort faktiskt.

  Det jag skulle säga var följande: I Mitt recept stod det ”Smält fettet i en gryta. Lägg i och fräs strimlorna ett par minuter”. Jag undrar hur stora grytor dom har i Ryssland. I min gick det i alla fall inte att fräsa alla dom där strimlorna, vilka motsvarade typ ett kilo grönsaker.

  Hur som helst, allt som fattas för en rysk afton är en pälsmössa, ett dricksglas vodka och lite kosackdans.


 

Igår gick jag en promenad med Majje och passade på att ta hjälp av henne med lite filmning. Tanken var en ärtig liten video där Figaro fick visa upp sina konster. Tyvärr blev det inte så. Det visade sig ju att den där jävla kameran hade en mikrofon! Och Figaro var lite seg i huvudet och kunde helt enkelt inte göra nått rätt. Jag blev arg och röt åt honom och det lät ju inte så fint på inspelningen sen. Jag har världens mest nasala röst!

 




Kommentarer
Postat av: LOUISE

Oj, den maträtten ser ju inte allt för god ut.

2009-09-22 @ 11:46:21
URL: http://lnyberg.blogg.se/
Postat av: LOUISE

Sv: Jaha, okej. Då förstår jag.

Ja afrodans är sjukt roligt! :)

2009-09-22 @ 18:12:58
URL: http://lnyberg.blogg.se/
Postat av: annsofie

Ärligt talat!HAHAHA jag skulle väldigt gärna äta den där soppan någon gång och jag tror den är god. MEN det ser ut som ni steker daggmaskar. Garvar så jag trillar av stolen!

2009-09-22 @ 20:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0