Nattliga promenader och hundmöten.

Jag vaknade ungefär tre i natt och kunde inte somna om. Det snurrade för mycket jobbiga tankar i huvudet. Så vid femsnåret tvingade jag med mig Figaro ut på en promenad. Vi gick ner på stan. Det är väldigt stillsamt vid den tiden på dygnet. Riktigt behagligt faktiskt.

 

Idag är jag i alla fall på bättre humör. Har tagit en promenad med Annsofie och Morris. Vi mötte en dam som har två hundar. Den ena kör hon omkring i en barnvagn. Första gången vi såg dom sa vi till varandra: Har hon barnbarn? Hunden såg precis ut som en blond unge med tofs när han satt i vagnen. Men det har hon alltså inte. Orsaken till varför hunden åker barnvang är lite oklara, men enligt hörsägen har han opererats. Måste vara hemskt lång konvalescenstid på den operatonen för han har åkt runt på det där viset i snart ett år.

  Hur som helst. Den där hunden är hur skum som helst. Så fort han får syn på en annan hund så skriker han rakt ut. Det låter vansinnigt. Dessutom gapar han jättestort när han gör det. Han kanske ropar på hjälp? Det är väldigt kul i alla fall. När man vet att det är han och inte tror det ligger ett skadat djur i nån buske och lider.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0