Räkna timmar.


Eftersom jag har den fenomenala turen att ha ett jobb som har totalt oregelbundna arbetstiden jobbar jag kväll idag istället för som tidigare i veckan för- och eftermiddag. Skitirriterande. När jag började på det där stället hette det att man jobbade varannan vecka dag och varannan kväll, samt var tredje helg. Man kan påstå att ingenting av det stämmer!
  Så idag har jag suttit i telefonen med facket i en halvtimme och fått lära mig hur man räknar ut om man jobbat rätt antal timmar. Det var svårt, men varför göra någonting enkelt lixom? Man var tvungen att först räkna ut hur många timmar man jobbat per vecka under en tremånadersperiod och sen slå ut antalet timmar på antalet veckor. Man kunde INTE slå ihop antalet timmar man jobbat under tre månader och sen räkna ut ett snitt på 12 veckor, vilket jag förstås gjort. Jag förstår fortfarande inte varför. Men kanske har det att göra med att en månad ju inte är 4 veckor exakt.
  Det är också viktigt att ta reda på vilka tremånadersintervaller min arbetsplats räknar på. Räknar dom från januari är det ju enkelt, så därför gör dom säkert inte det. Jag har alltså en jävla massa räknande att göra fram över!

I måndags fick jag ju hem min nya kamera som Annie haft den stora vänligheten att inhandla åt mig. Jag har jobbat så mycket att jag inte hunnit pröva den än! Batteriet och minneskortet är isatta och jag har hunnit beundra den fina färgen, men längre än så har jag inte kommit. Ska börja i helgen tror jag. Kanske rent av läser instruktionsboken den här gången.=)

Föresten börjar det kännas rätt höstligt ute. Lite dystert. Jag hoppar gärna över en lång vinter och går direkt på våren igen.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0