Sensommar i Norrköping.


Jag har fortfarande inte fått svar på min ledighetsansökan. Jag blir på så jävla dåligt humör! Jag är inte den ända som är missnöjd med hur ledighetsansökningar och scheman behandlas, det vet jag. Ändå gör vi ingenting. Fast vad skulle vi göra? Går till facket och klagar? Men det känns som man bara skulle bli bortviftad eller än värre. Alla är lixom rädda om sitt, vilket inte är så konstigt. Man vågar inte klaga för högljut för man vet inte hur tryggt man sitter. Inte är det någon vits med att ta det med min gruppchef för han är ju en av dom mesiga lata jävlar på det där bygget som verkar ha fått sin position enbart på grund av svågerpolitik. Ingen tar vårt parti, känns det som.

Den där grytan från igår smakade inte alls dumt, men dadlarna kunde man skippa. Tog kort på den men kunde konstarea idag, när jag lade över dom på datorn att den såg rätt osmaklig ut.=S
  Annars har Figaro och jag har glidit runt i parken och tagit lite kort. Börjar få lite smått grepp om kameran. Den tar bra bilder på nära håll. Bilder i rörelse blir rätt värdelösa, även om jag hittat inställningen för det (tror jag, det är en springande gubbe). Ett par fördelar är att man kan välja färginställningar. Bland annat svartvitt och något som heter sepia och ser ut såhär.





Norrköping är rätt fint såhär års, på andra årstider också i och för sig. Synd bara att man tröttnar efter tillräckligt många år. Jag skulle behöva lite miljöombyte. Eller mycket.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0