Sjukvård.

Idag har Figaro varit riktigt pigg, till och med på morgonen, vilket hör till ovanligheten även när han inte är magsjuk. Vi tog en nästan en timme lång promenad. Tyvärr bajsade han inte, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att han i princip fastat i över ett dygn. Men jag är lite besviken för jag vill ju bra gärna veta om han är bättre i magen idag.

  Vi ska snart ta en till så får vi se hur det går. Livet som hundägare cirkulerar faktiskt runt när och hur ens hund har gjort ifrån sig. Det kan låta konstigt men så är det.

 

 

 

Nu på morgonen har jag ringt vårdcentralen i hopp om att få en tid för min kassa hårbotten. Jag är trött på skiten nu! Den dumma sjuksköterskan sa ”om det är kroniskt får man ju alltid behandla”. Ja det vet väl jag med, men det kan väl vara bra att få det konstaterat av en läkare då eller?

  Så nu ska jag bli kallad på undersökning. I NOVEMBER! Doh! Tydligen har alla mesar som vill vaccinera sig mot svininfluensan företräde. Det tycker jag är jävligt orättvist! Dessutom, måste en läkare ge vaccinet? Kan inte sjuksköterskorna göra det? Om jag går med Figgz till Smådjurskliniken för vaccinering så fixar en djursjukvårdare det. Well. Nu ska jag inte sura över det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0