Vilda djur på riktigt.


Getingarna verkar rätt aggressiva just nu. Här om dagen kastade sig en över lilla Morris och högg honom, helt oprovocerat, i sidan. Det är riktigt obehagligt med såna där vansinnesdåd. Man tror inte det ska hända en själv eller någon man känner, men så plötsligt gör det det…

  Idag när vi var ute snubblade vi rätt in i ett annat getingdrama. Jag föreställer mig att det kändes ungefär som när en naturfilmare smyger sig på ett skadat lejon. Spännande och mycket, mycket farligt.





Jag är inte rädd för getingar. Men som sagt, dom verkar aggresiva just nu. Vi såg en ekorre också, men den var rätt ovillig att var med på bild. Men man ser alla fall vilken jättefin vit mage den har. Även om den utöver det ser lite ondskefull ut. Den piskade en massa med svansen. Jag misstänker att det på Ekorrspråk betyder nått i stil med ”Passa dig, annars bombar jag en hasselnött i ögat på dig”. Den sprang strax efteråt iväg med en hasselnöt.


 


Nu ska vi till affären. Hoppas det finns färsk lax! Då ska vi äta sushi. Mmmm, sushi!


Kommentarer
Postat av: pelle

fina bilder, även om det tar emot att kolla på spindeln och agrogetingen ;D

2009-09-21 @ 20:55:40
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0