Årets första kulglass.

Igår såg vi How to train your dragon. Nu vill jag ha en drake, en Night Fury! Åh då söt! Fast jag får väl nöja mig med den jag redan har, min Figaro Fury. Allra helst skulle jag vilja ha en talande åsna som låter som Eddy Murphy förstås.

  Idag har det kommit en bröllopsinbjudan med posten, från Svens lillebror David och flickvän. Jag är också bjuden! Hurra hurra! Jag ska gå på bröllop! Mitt namns står faktiskt med i själva inbjudningen! Jag gillar David (och Annelie som jag bara träffat en gång och inte känner alls)!

  För två år sedan gifte sig Svens yngsta syster men då var jag inte bjuden. Jag var fruktansvärt upprörd och arg för dom gifte sig på Midsommarafton och jag hade tagit semester så vi skulle kunna åka till dalarna då. Det slutade alltså med att jag fick vara kvar hemma medan Sven åkte iväg på bröllop. Rätt oförlåtligt tycker jag Vi hade trots allt varit sambos i över ett och ett halvt år vid det tillfället.

 

Idag skulle Figaro och jag egentligen promenera med Malin och Story, men det blev inställt. Då hade jag tänkt gå och träna istället men sen kändes det dumt att slösa bort det fina vädret på inomhusaktiviteter. Så jag ville gå och ta en glass. Det ville inte Sven för han tyckte inte glass var så gott. Då tyckte jag han kunde följa med och hålla mig sällskap medan jag åt glass. Men det tyckte Sven vore konstigt. Då föreslog jag att han kunde ta en kaffe medan jag åt en glass och om det förslaget sa han bara neeeeeej.

  Tillslut blev jag sur och arg och skrek att jag inte ville att han skulle följa med ändå för han hade så jävla tråkig attityd! Och om han inte kunde förstå att jag faktiskt blir ledsen när han aldrig vill hänga med mig så kan han stoppa upp något någonstans! Sen gick jag och åt glass med Majje

  Det finns klara fördelar att vara ute och gå med Majje jämfört med Sven. Tillexempel ser hon saker som kvinnor med mustach och pappor som är gamla nog att vara morfäder till sina barn. Sven är ju nästan blind så han ser inte nått. Och så gnäller hon inte över att vi går för långt heller. Och är inte främmande för att föreställa sig glassar som pussas.


Kommentarer
Postat av: Majje

Ja-a. ALLA borde ha en egen Majje. Speciellt JAG!

2010-04-20 @ 20:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0