Expedition Ringarum.

Jag jobbade rätt perfekta tider idag. 8-13. två minuter över ett kastade jag mig upp på järnhästen och galopperade hem. ”Kommer du nu? Slutade inte du två?” sa Sven förvånat när jag dundrade in genom dörren. Det var meningen att Sven skulle lagat mat tills jag kom hem så jag kunde äta innan jag påbörjade Expedition Ringarum. Så blev det alltså inte. Jag fick ta med en burk med kvarg och hallon istället.

  Figaro och jag packade våra grejer och drog till bussen som avgick 14:05. Strax innan 15:00 anlöpte vi hamn: Ringarums centrum! Där stod Tesse och väntade på oss med bilen. Vi rullade vidare ut till stallet där hon hänger. Aahh!! Det luktade rent ljuvligt! Jag blev så nostalgisk att jag nästan grät en skvätt! Men bara nästan.

  Tesse är halvfodervärd på en häst som heter Bolero. Bolero stod i samma stall som mina hästar en gång i tiden för tusen år sedan. Då var han en ungtupp. Nu är han en farbror på 18 år. Men han var sig väldigt lik faktiskt. Underläppen hängde lite mer och ryggen var inte lika rund och knubbig.

  Figaro var världsvan som fan och skällde bara lite på hästarna. Sen visade han sig på styva linan och sprang i häcken på Bolera hela tiden! Och sprang han inte i häcken på honom sprang han precis framför fötterna på honom. Bolero var tålmodig som få. ”Shit vilken pytteliten häst!” såg det ut som han tänkte.

  Jag brukar säga att Figaro inte är särskilt förtjust i bajs. Nu vet jag att det egentligen är så att han inte är så förtjust i gammalt bajs. Färskt bajs däremot, det är andra grejer det! ”Både gott att äta och skönt att rulla sig i!” sa Figaro och gjorde både och.

  Sen åkte vi hem till Tesse och Figaro slet en boll i stycken, försökte göra sig till för katterna och förälskade sig tillfälligt, men intensivt i Tesses grannes hund. Vi promenerade runt och satt en del på bryggor och filosoferade. Både en brygga som låg i vattnet och en som ännu låg på land. Det bränner lite i mitt ansikte. Solen har tagit en hel del minsann!

  Nu ska Figaro och jag gå en kvällstur. Sen blir det en snabbdusch och sen sooovaaaaa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0