Glass, fågeljakt och TP.

När jag ser folk som är ute och går utan hund, speciellt sent på kvällen eller tidigt på morgonen eller när det är dåligt väder brukar jag undra vad fan det är för fel på dom! Hade jag inte Figaro skulle jag väl knappt komma utanför dörren, vilket vore synd för det är trevligt, att bara traska runt och titta på saker, ta lite foton, eller många.

  Efter att ha städat selade jag på Figaro och så gick vi ut igen, och jagade kajor. Fast vi jagade dom egentligen inte, jag ville bara ta kort när dom flög! Det var skitsvårt. Och egentligen är det fel att säga vi, för det var jag som stod för jagandet. Figaro är hemskt orastypisk på det sättet. Har en fågel inte bröd i klorna är dom inte värda att jaga. Inget är värt det. Utom bollar i källaren då.

  Vid gick utmed södra promenaden. Det var lång kö vid Halvars glasskiosk och suget satte in, blåsten till trots. Det blev en skapligt mosad 88:an från Pressbyrån på Drottninggatan. Årets första glass. Det smakade hemskt bra faktiskt!

 

Thomas kom förbi och Sven lyckades slita sig från dataspelandet. Det blev TP:spelande istället. Det var en jämn match faktiskt, men tillslut vann Thomas i vanlig ordning. Nu är jag trött. Sven och Thomas har sjungit kommunistiska kampsånger och förbannat Bengt Tengrot. Han är en hatad man just idag, fast jag tror inte dom vet vem han är egentligen. Jag vet det definitivt inte! Jag vill sova.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0