Jag är inte beroende, jag kan sluta när jag vill ...

 

Idag gick jag och Figaro till Lidl och shoppade keso och kvarg. Jag kanske har nämnt tidigare att Sven vägrar följa med mig dit? Han har fått för sig att Lidl är ett hemskt ställe där arbetarna får minimelön, om någon lön alls, är förbjudna att vara med i facket, får sparken efter sex månader och under dom sex månaderna har dom suttit fastkedjade på lagret nattetid. Fråga mig inte varför. Jag som har insider information eftersom Tesse jobbar där vet att det inte alls är så. Det är som vilket annat skitjobb! Dessutom är affären mycket renare och trevligare att gå i än snuskNetto. SnuskNettos Förste assistent Bröstvårtan (hans namn är nästan det exakt samma som ordet för bröstvårta på Engelska men jag vill inte skriva ut det här eftersom det kanske räknas som att hänga ut personer och det vill man ju inte göra) borde kanske gå en snabbkurs hos dom.

  Hur som helst. Jag släpade hem två och ett halvt kilo kvarg och drygt ett kilo keso och det gick bara på typ 120 spänn! Det är billigt det! Och nu är det proppat i kylen. Jag måste skärpa mig och börja sköta matintaget igen. Framför allt måste jag ta i med hårdhandskarna mot mitt godisberoende. Jag är som besatt! Försöker sluta hela tiden men trillar dit gång på gång på gång! Nån som vill starta en AGgrupp? (Anonyma godismissbrukare)

 

Åh helvete! Bara tanken på godis får det att vattnas i munnen på mig! Finns det nån form av godisantabus? Ge mig det i så fall!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0