Klart det är en vitsippa!

Idag lyckades jag för första dagen på mycket länge ta mig upp ur sängen i någorlunda hyffsad tid. Tio över åtta för att vara exakt. Det var på håret att jag dök ner i sängen igen efter att ha gjort morgontoaletten men i sista sekund tog jag mig i kragen och vinglade ut.

  Vid skolan såg vi en liten kille som, tror jag, dansade. Mina danskunskaper är mycket begränsade, precis som den här pojkens, men såg jag rätt försökte han dansa som Michel Jackson. I ärlighetens namn såg det mer ut som om han hade nått typ av anfall, eller kanske var förföljd av en geting. Både jag och Figaro stirrade med förtjusning för det var hemskt underhållande!

 

Katterna släpper vinterpälsen just nu. Jag kammar och kammar så pälsen yr åt alla håll! Amadeus tycker det är mysigt. Gimli tycker det är ”okej”. Man sparar en del dammsugartid genom att kamma dom, men knappas någon tvättid. Oavsett hur välkammade dom är så är våra kläder väl impregnerade med katthår.

  När jag ändå var igång med kattpyssel passade jag på att tömma lådan. Vidrigt som vanligt. Av misstag råkade jag sen dammsuga upp en av katternas möss. Fattar inte varför dom måste lägga sina möss på ställen som under kistan i hallen eller i mellanrummet mellan spisen och köksbänken! ”Dom ska ligga där bara.” verkar Gimli tycka när jag frågar.

  Kattsanden räckte inte riktigt så det fick bli en promenad upp till Ö&B. På vägen passade jag på att fota vitsippor. ”Är det verkligen vitsippor?” undrade Sven, vilket det naturligtvis var! ”Ja titta dom är ju nästan utslagna!” sa han sen. Dom var inte bara nästan utslagna utan helt utslagna. Det vore intressant att se hur världen ser ut genom Svens ögon. Uppenbarligen inte som i mina.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0