Lapptäcken och taskiga beslut.

Igår köpte jag ett lapptäcke på tradera. Woho! Fast jag är bara halvnöjd. Jag har ett vagt minne av ett färgglatt och mjukt och lite söndertuggat lapptäcke från när jag var liten. Ett sånt ville jag ha fast utan den söndertuggade delen. Det här är mest grönt, men jag tänkte att det funkar. Jag ska ha det som överkast har jag tänkt.

  Sven ska tvätta och jag har bestämt att Figaro inte får leka i källaren. Jag tycker han ska vila sitt ben. ”Jag gör det här för ditt eget bästa, inte för att vara elak.” sa jag. Figaro tror att jag ljuger. Det kanske jag gör också. Jag vet inte riktigt. Jag har egentligen inga bevis för att hans ben blir värre av källarbus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0