Nattgästen.

Jag såg kattungar på morgonpromenaden. Tre små, små ljuvligt söta i bråkdelen av en sekund ungefär. Den korta stund det tog för matte att korsa vägen med buren under armen. Det såg ut som Main coonungar. Det är orättvist att det kryllar av smått överallt utom hos mig. Jag vill ha smått! Fast bara djursmått. Inga människovalpar.

  Idag höll vi på att göra bort oss. Vi gick till affären och när vi kom tillbaks stod det en hund i trapphuset. Ologisk som man är ibland fick jag för mig att det var Zero och hans matte som börjat hänga med våra grannar. Så var det naturligtvis inte. Det var Kenzo och Frida så klart. Jag hade fått för mig att hon började en timme senare än hon gjorde. Vilken jävla tur att vi inte dragit iväg längre än till Netto!

 

Jag har precis läst om boken Nattgästen. Varför jag inte gjort det tidigare är för mig höljt i dunkel. Den är så bra! Så så jättebra! Nu måste jag snart uppsöka biblioteket och låna mer av Ben Elton. Popcorn har visst fått kultstatus. Det låter ju lovande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0