Paus.

Phu! Nu är det obligatoriska fixat. Alltså kattkamning, diskning, damning, dammsugning och skurning. Nu börjar finliret, det man inte måste göra men kan om man vill. Jag ska dricka mitt kaffe och känna efter. Infinner sig lusten ska jag först dammsuga igen och sen skura ett varv till. Det är kanske inte direkt nödvändigt men eftersom katterna som jag nämnt fäller så skadar det inte. Sen kanske jag torkar ur kylen också och avslutningsvis blir det storskurning av badrummet.

  Det heter ju ”hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete” har jag hört. Nån som vill förklara den för mig för jag kopplat inte? Vad menas? Man blir automatiskt lycklig om man lämnar lite skit kvar på golvet typ? Det har faktiskt aldrig hänt att jag känt mig lite mer tillfreds med tillvarun i en lite stökig lägenhet. ALDRIG. Tvärt om. Jag hade förstått uttrycket ”Hellre rent i hörnen än ett skitigt helvete”, men som uttrycket är nu ställer jag mig fullkomligen oförstående!

 

Någon söderköpingstripp blir det inte idag. SMHI lovade hyfsat väder hela dagen men nu har dom ändrat sig och det blir istället hyfsat dåligt väder. Vi gör ett försök imorgon men jag är föga hoppfull faktiskt. Vädret ser inte lovande ut ens då. Jag som längtar efter lite miljöombyte. Skit också!

 

Föresten gick joggningen igår helt okej, men det är bara att inse att ska det blir någon riktig ordning på det får jag lämna Figaro hemma under turerna. Han vill hålla ett alldeles för lågt tempo och pissa på alldeles för många saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0