Promenera mera!

Jaha, dom blå blommorna som jag gillar heter alltså Scilla och är bajälskare. Troligen stod jag på knä i en hundskit när jag fotade dom, i alla fall om man får tro Majje. Inte helt otroligt med tanke på hur dåliga hundägare är på att plocka upp efter sina skitmaskiner. Men den här informationen hindrar mig ändå inte från att fortsätta gilla Scilla. Kolla, det rimmar!

 

Jag Figaro och Kenzo har varit på en drygt en timme lång morgonpromenad. Det är så trevligt att promenera med Kenzo för hon verkar uppskatta det så mycket. Hon springer kors och tvärs och nosar på allt! Hon verkar inte ha något inkallningskommando direkt men det funkar rätt bra att vissla. Hur Sven som inte kan vissla ska kalla in henne återstår att se. Han kanske kan spela in en vissling på mobilen i och för sig …

 

Vi hade tänkt att grilla idag men vädret är lite tveksamt. Det ska spricka upp under dagen men det blåser halv storm. Att grilla i snålblåst är inte jättekul. Man vill inte behöva jaga maten och inte frysa så mycket om händerna att dom lixom blir alldeles stela och kloformade. Får väl se hur det blir.

 

Jag ska sticka ut med hundarna igen. Jag är promenadsugen. Som vanligt får jag gå ensam för Sven vill inte, Annsofie ska hänga med Gustav (som nyss slutat kriga och återvänt till Sverige), Majje jobbar, Jenny är i fjällen och nya promenadpolaren Malin ska vi gå med på måndag. Men det är okej. Jag gillar mitt eget sällskap faktiskt, och hundarnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0