Samhällsreformer och lyxfrukost.

Igår var Annie, Thomas och Niklas här. Vi hade tänkt oss att spela TP, men det blev inget med det. Istället diskuterade hur vi skulle kunna förbättra världen. Vi talade om modifieringar av lagar och hur man skulle kunna förbättra samhällets sociala struktur och skyddsnät. Ja det låter väldigt djupsinnigt och seriöst för det precis såna vi är. Djupsinniga, seriösa och engagerade människor … Jag tänker inte gå in i detalj på vilka typer av program vi tog fram eller vilka lagar vi ville föra in. Det skulle förstöra bilden av oss som intellektuella människor för mycket!

  Enligt tradition somnade Sven och Thomas långt innan vi andra ens börjat fundera på att runda av kvällen. Vi fortsatte våra djupa diskutioner men då på ett mer psykologiskt plan. Drömmar och fantasier avhandlades. Halv två var det  dags för uppbrott och Annie bet liv i Thomas. Ja på allvar, hon fick bita honom för att han skulle vakna.=P

 

Det blev lång sovmorgon men tillslut behövde Figaro uppsöka toaletten. Upptäckte till min stora förtjusning att det var sol ute! Inget kan göra mig på så gott humör! Vi gick genom strömparken och där träffade vi en minliten fröken vid namn Doris. Hon var mycket bestämd och läxade upp Figaro grundligt! Han älskade det!

  Vi fortsatte förbi hemköp och inhandlade lite lyxigare frukostmat. Dom hade lustiga tomater för 9:- kilot så jag slog till på några stycken.

 

Jag glömde juice, så jag ställde mig och fixade färskpressad juice av apelsinerna vi hade hemma. Medan jag grejade med frukosten låg Sven och Figaro i sängen och slöade. Det är tur att Figaro är en hund och inte ett barn för då hade han verkligen fått en hemskt gammalmodig och konservativ uppfattning om fördelningen av arbetsuppgifter mellan män och kvinnor. Han är visserligen redan nu en liten mansgris, men som sagt, han är ju en hund så det är okej.



Nu ska jag och Figaro ge oss iväg på en lång, låååång promenad! Mina ben skriker i protest för dom värker efter gårdagens träning! Men det kan vi inte ta hänsyn till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0