Sexuella trakasserier av djur, helt okej eller?

Det var så lugnt på jobbet idag att jag han kasta ett getöga på tv:n. National geografic HD tror jag det var och dom visade en dokumentär om hajar. Förr gillade jag inte hajar men sen såg jag en dokumentär om hajfensfiske och efter det gillar jag inte kineser istället, för att generalisera helt krasst.

  Om man jobbar och ser på tv samtidigt missar man en hel del. Dock inte allt. Bland annat missade jag inte när en av hajforskarna exalterat berättade att ”Nu vet vi när laxhajen har parningssäsong! Hade det varit om sex månader hade jag inte kunnat pressa fram någon sperma!”

  Jag tyckte det var rätt magstarkt. Allvarligt, den stackars hajen blir brutalt uppfiskad, får en tjock slang nerkörd i halsen. Dom bankar fast en sorts sändare rakt genom hans ryggfena och slår in ytterligare en i sidan på honom. Som om inte det var nog så börjar dom fingra på hans (mycket besynnerligt utformade får man säga) könsorgan! Stackars djur! Tänkt om hans sparat sig för att hans hajfru skulle ha ägglossning just den dagen dom spelade in den där scenen? Skämt å sido. Fast skämt har inget att göra i ett sånt här sammanhang där en stackars haj blivit sexuellt ofredad av ett par människor som påstår sig göra det i vetenskapens namn. Den har man ju hört förut! Skämt å sido igen.

 

Jag har fortfarande rätt rejäla smärtor i benen som jag tänkte försöka sova bort. Lite känningar efter dagens riktigt jävla dunderdåliga bröstpass har jag också, fantastiskt nog. Nu ska jag ta och träna mig ner mitt i myshögen med djur. God natt på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0