Söndagsflanering, är det ett ord?

Telefonen sa pling plong vid halv nio i morse. ”Vill ni med ut?" undrade Annsofie. Det ville vi inte, inte jag i alla fall, men vi hängde med ändå. Det blåser halv storm idag med. Figaros öron flaxar värre än vingarna på en kolibri. Skönt att slippa hår som blåser åt alla håll och kanter. På mig själv alltså.

  Figaro och jag har söndagspromenerat runt strömmen och på stan. Det har poppat upp uteserveringar både här och där. Norrköpings uteserveringar är värdelösa. Antingen är det jämt skugga eller så ligger dom vid relativt hårt trafikerade vägar. Som Kungsgatan. Jag misstänker att man förkortar sitt liv med flera månader av att sitta där och andas ett par timmar.

  Figaro pissade på Bishop arms staket. Det var väl lite olämpligt men jag gick i andra tankar och plötsligt var det för sent. En farbror gick bakom oss och jag tror han såg. Jag kände mig lite skyldig, vi flydde från platsen.

  Vi satt en stund i en trappa och solade oss. Det var lä och varmt. Tyvärr luktade det piss så vi satt bara länge nog för att få upp värmen. Varför måste folk pinka överallt för? Med folk menar jag karlar. Inte så många tjejer pinkar på öppen gata.



Nu är jag uttråkad och rastlös och godissugen. Hade jag varit piggare hade jag gått och tränat, men jag är trött för det blev så sent igår.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0