Sura tankat och blåst.

Det var Svens tur att gå med hundarna, men han lyssnade på Bragematchen på datorn och ”kunde” inte. Jag blev sur. Svinsur. Jävlaegoarselvadjaghatardigsur blev jag! Vad fan är det för fel på människan tänkte jag. Är han utvecklingsstörd? Är han helt jävla dum i huvudet? Ja inte vet jag, men det verkar ju som det! Man låter inte hundarna hålla sig i onödan. Då är men en självisk jävla skithög! Till och med om man rätt nyss varit ute så går man för hur kul är det att sitta och knipa och inte kunna gå på toaletten? Inte ett jävla dugg kul är det! Det vet väl alla! Och ingen jävla fotbollsmatch i världen är värld att låta hunden knipa för. Så är det.

  Så sur var jag när vi gick och det blåste fortfarande halv storm och ute på Himpa fick jag nästan koppla hundarna för att hindra dom från att blåsa bort. Figaro var som dumbo och lyfte nästan från marken!

  Det gick små vågor på den tillfälliga Himelstalundssjön och måsarna skrek så det nästan kändes som vi gick vid havet. Och hundarna skötte sig så fint att jag blev på riktigt bra humör. Nu svider det lite på min näsa. Tror solen tagit en aning idag. Och egentligen undrar jag vad fan jag skulle göra om jag inte hade Figaro att promenera med? Tre och en halv timme har det blivit idag. Vad skulle jag gjort med den tiden, annat än haft tråkigt?




Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

hänger inte med riktigt med dina djur. det är hundar du har? men sen är det en katt på profilbilden? och ett djur heter figaro?

kan du inte förklara för mig hur många du har av varje och vad de heter, så att jag förstår.. haha! :-)



sv: haha, japp det är det bästa jobbet!

2010-04-19 @ 16:28:57
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0