Vem snor en svettig keps egentligen?

Här är vädret minst sagt opålitlig idag. Ena sekunden när man kollar ut genom fönstret är det sol, nästa regn. Jag har tänkt ge mig ut på en joggingtur. Efter min segdragna förkylning har jag bara joggat en ända gång. Det är fullkomligen teribelt! Jag som älskar att jogga!

  Att jogga i regn är inte så himla farligt om man har en keps, men jag har ingen keps för den har någon snott. Jag upptäckte det här om dagen när jag skulle till gymmet. ”Vad fan! skrek jag ”Någon har snott min keps!”

  Sven var mycket tveksam. Menade jag att någon skulle ha brutit sig in hemma hos oss, tagit sig in i garderoben, plockat upp kepsen ur min sunkiga träningsväska och sen smitit, utan att ta något annat? Nej såklart inte! Det är ju förstås någon på gymmet som snott den! Jag hade kepsen i gymväskan som jag inte brukar låsa in för jag trodde inte ens i min vildaste fantasi att någon skulle vilja stjäla min nersvettade kepa! Jag hade uppenbarligen fel.

  Kanske borde jag ha varit mer försiktig. Dom har trots allt satt upp varningsskyltar på gymmet med texten ”Lås in allt ni äger och har för här plundrar folk värre än vikingar!”. Eller nått liknande.

  Hur som helst. Nu verkar det vara uppehåll. Bäst att komma iväg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0