...

 

Jag får inte riktigt till det med bloggandet nu för tiden märker jag. Och att gång på gång säga att jag sak rycka upp mig blir ju bara löjligt. Idag är jag i alla fall hemma och vilar upp min ömmande hals. Den är bättre än igår. Idag kan jag tillexempel röra tungan utan att det gör särskilt ont.

  Det har ju varit augustifest den här helgen. Jag åt inga munkar, inga langos, inga remmar. Jag åt faktiskt bara lite wasabinötter som jag fick. Eller lite, en hel påse.=S Och det ända jag köpte själv var en liten body som Tesses unge ska få. Marknaden var rätt kass i år. Samma sak stånd efter stånd. Jag tror inte ens jag var på marknaden förra året faktiskt.

  Fyrverkerierna såg jag alla dagar utom onsdagen. Torsdagen var bäst, vem som vann har jag ingen aning om. Intresserar mig föga kan man säga.



Jag har försummat Figaro å det grövsta både igår och idag. Jag skyller på min sjukdom. Han skyller på mig förstås och det gör han väl rätt i. Hans ögon hänger anklagande fast vid mig så fort jag rör på mig. Fast jag tror det är mest spel för galleriet för så fort vi ska gå ut segar han ihop och vill inte. såvida vi inte går ner på stan, för där har ju folk slängt mat i drivor.
  Men här om dagen var vi på en tur i Vrinneviskogen. Bara jag och Figaro och en halv miljon joggare. Det var trevligt. För oss, joggarna såg plågade ut. Efter ett par timmar gick vi i alla fall tillbaks hem och kände oss relativt nöjda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0