Funderingar kring ärftlighet

Aaaah skolstart. Jag minns det som igår. Redan då var jag som besatt av kontorsmaterial. Nya pennor, block, pärmar. Underbart! Jag inbillade mig lixom varje år att jag på nått mirakulöst sätt under sommaren skulle ha utvecklat en vacker handstil att fylla mina nya block med. Det hade jag förstås inte och alla dom där blocken och pärmarna fylldes med mina fula kråkor som knappt ens jag själv kunde (och fortfarande ibland inte kan) läsa. Suck. Varför har jag ärvt alla min fars dåliga kvalitéer? Som astunt hår, ful handstil och depressioner? Varför kunde jag inte fått morsans hår, handstil och positiva inställning till allt? Näää där fick jag förstås bara obefintlig midja och smala höfter. Kast!

  Men vad jag skulle komma fram till var att idag har jag köpt en fin pappersmapp och en fin pärm, för jag kunde inte låta bli. Får väl stoppa räkningar och viktiga papper i dom istället för handskrivna papper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0