Halsont och sömnproblem.

Halsontet är tillbaks. Fast den här gången på andra sidan (vänster för den väldigt nyfikne). Jag kan inte sova eftersom det gör så jävla ont. Om jag trycker på utsidan av halsen kan jag känna min egen puls. Det låter helt normalt förstås och det skulle det vara om jag tryckte där man ska känna pulsen, men det gör jag inte. Det är mer ett svullet pulserande jag känner. Att svälja är rena tortyren, vilket naturligtvis innebär att jag måste svälja precis hela tiden! Min salivutsöndring kan jämföras med en mycket sugen Grand danois. Funderar på att stoppa munnen full med papper.

  Inga värktabletter har jag heller. Kunde ju gått och handlat igår men då kändes ju halsen bra! Dessutom är det helt orealistiskt att båda paketen jag köpte när det nu var redan är slut. Jag tror att Gustav kanske har rätt och att det är Figaro som stillat sitt missbruk med dom. Han har ju varit väldigt frisk sista tiden. Inte en ända bruten klo. Kanske har han sålt lite till Morris också.

  På tv:n är det bara skit. Jag har visserligen en liten hög med böcker men har inte lust att läsa. Helst vill jag förstås sova men det går bara inte. Tur att jag börjar sent imorgon. Om jag nu går. Gick ju idag och se vad det resulterade i? Kanske vore ett läkarbesök mer lönsamt. Får man penicillin om man inte har halsfluss på riktigt? För det har jag inte. Då skulle rösten ha ballat ur också, vilket den tyvärr inte gjort. Det är ju annars det ända som gör halsont ”mödan värt”.

Månen var mycket tjusig i kväll när Figaro och jag var på promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0