Inte så coola killar och sånt.

På dagens morgonpromenad såg jag en sån där stöddig machokille ”träna” med sin Dobermann. Det gick ut på att han gick fram och tillbaks och ryckte i kopplet och kickade till hunden i baken stup i kvarten. Jag vet inte om dom tränade på att gå fint i koppel eller på att gå fot. Hunden var i alla vall väldigt nervös och hoppade och ryckte så fort den där machosnubben gjorde en annan rörelse än att vagga tufft med axlarna. När han satte sig ner flyttade han förstås ut rumpan, vem skulle inte göra det om man är van att bli sparkad i häcken hela tiden? Då blev machokillen sur och ryckte lite mer i kopplet. Jag tycker sånt där är så jävla trist att se!

  Jag fick för mig att det där kickandet kom från Ceasar Millan, för han kickade med högerhäl bakom sig lixom. Så hunden inte såg när sparken kom. Är inte det en Millanteknik? Jag är inget stort fan av honom hur som helst. Varken Millan eller machokillen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0