Jobbmiddag och dåliga blondinskämt.

Den här helgen bara försvann.=S Jobb i lördags och efter det, middag på Harrys. Bara tjejer från jobbet. Det var hemskt trevligt men jag kunde inte stanna länge på grund av omständigheter som rörde framför allt Figaro men även annat.

  Maten smakade bra men inte JÄTTEBRA. Fast alla andras mat såg ut att smaka JÄTTEBRA. Speciellt Malins för hon hade beställt lamm. ”Ååååh jag önskar jag beställt det DÄR!” satt jag och tänkte om varenda jävla tallrik utom min egen i princip.

  Vi hade inte suttit särskilt länge när det drällde in ett stort sällskap bestående av framför allt lite äldre, rödmosiga herrar. En av dom herrarna var min gamla gympalärare, Thomas. Han var väl den minst rödmosiga faktiskt. Troligen på grund av sitt yrke. Hur som helst, dom var jättehögljudda! Skrek och skrålade och gapade och vid vårt bort viskade vi lite upprört till varandra ”Hade det där varit ett gäng ungdomar hade någon sagt åt dom att dämpa sig.”. För visst är det lite så att vuxna får bete sig lite hur som helst utan att få onda ögon från omgivningen.



Idag har vi inte gjort många knop. Glidit upp till Ö&B och inhandlat kattsand, penslar och maskeringstejp till min spegel och en ny dörrmatta som är väldigt artig. Den säger Välkommen och Välkommen åter. Jag vill helst att den inte ska säga något alls men några såna fanns inte, inte i vettigt material i alla fall. Så det fick bli den här.

  Lite kaffe på O’Learys hanns med också. Det är ju inte direkt ett kafé men deras kaffe är aaaaasgott! Plus att man får mjölk i en liten söt kanna vid sidan av och en liten bit mörk chocklad. Sweet!

  Vid bordet bredvid satt ett par i kanske 40-45års åldern. Dom verkade ha trevligt. Sa inte så mycket men såg nöjda ut. ”Vet du vad det första en blondin gör på morgonen är?” sa mannen plötsligt. Kvinnan (som var blondin) sa ”Hihihihi! Jag vet inte om jag vill veta. Hihihi!” och sneglade på oss. ”Hihihi!” sa jag, för hon såg så roligt generad ut. Svaret var Går hem och det viste jag. Det finns mycket roligare blondinskämt.

Nu måste jag städa lite, sen blir det middag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0