Nu rycker vi upp oss.

Okej nu ska jag försöka ta nya tag. Alltså sluta spendera all min tid antingen på jobbet eller på soffan, tittandes på Scrubs. Fast det är svårt för allt är så mycket roligare där än här. Här händer det mycket, mycket lite.

  I lördags var jag med Sven, och Figaro förstås, på medeltidsmarknad vid Hällristningsmuseet. Det var en stor besvikelse kan man lugnt säga! Dom skulle göra ”Ägg i mossa”, men det hade dom väl bara skrivit på skyltarna som dragplåster för når vi kom dit hade dom ändrar till ”Korvgrillning”. Kul! Inte var det någon marknad heller. I ett uthus hade dom gömt undan en silversmed som var hemskt ointressant att titta på. inne på själva museet hade dom massa fejkföremål från typ bronsåldern eller nått sånt. Allt var en stor, stor besvikelse.


På lördagkvällen spelade jag brännboll med jobbet. Jag vill inte låta som en dålig förlorare, vilket blir svårt för jag är det, men vårt lag sög! Trots att vi faktiskt ansträngde oss. vi höll visserligen inte räkning, som tur var, men blir man utbrända två av tre ronder kan man utgå ifrån att man inte vinner. Men det var roligt ändå.

  Figaro tyckte också det var roligt. Han fick vara med en stund på slutet och han sprang mer än han gjort på ett par år skulle jag tro. Och skrämde folk till höger och vänster med sitt gapande. På söndagen och måndagen hade jag hemskt träningsvärk. Jag hade till och med ont under fötterna! Det var galet.


Sen har det inte hänt så mycket. Igår låg jag däckad på soffan med vedervärdiga magsmärtor. U know why, ni som vet. Nu känner jag mig som en ny människa. Aaahh! Lättnad! I helgen blir det Cornelisdagen. Det blir knöligare än vanligt för dels ska Figaro med och dels ska det enligt SMHI regna. Det är lugnt. Jag ska gardera mig med paraply och regnjacka. Kanske smiter jag förbi Ö&B och köper ett par nya regnbyxor också. Figaro klarar sig utan. Min regnjacka är så stor att jag kan stoppa honom innanför den. Och blir det för jävligt får jag väl åka hem till morsan och lyssna via mobilen. Inte direkt så att man inte hört allt och sett allt förut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0