Bakmisslyckanden och kattmat.


I söndags när jag var ensam hemma passade jag på att baka bröd. Det blev jättefint! Men sen gick det åt helvete. Det jävla brödet vägrade släppa ur formen och det slutade med att jag slängde skiten.

 

 

  Då försökte jag mig på ett nyttigt mellanmål med vispad äggvita blandat med nötter och havregryn som fått svälla i soyamjölk. Det gick inte bättre och istället för att bli en luftig, lätt krämig massa blev det soppa av alltihop. Jag var inte särskilt munter den kvällen kan jag meddela. Jag tänker lägga brödbaket på hyllan ett tag nu, eftersom båda försöken sista tiden har blivit mer eller mindre misslyckade. Mellanmålet ska jag däremot göra ett nytt försök med senare i kväll.

 

Igår var det benträning. Fjärde passet måste det väl vara tror jag. Jag ökade igen. Sven gick hem. Det är lite skillnad på engagemanget i vårt tränande kan man säga. Hur som helst. Ben gick riktigt bra, axlar gick sämre. Tog tvärslut redan i tredje övningen. Axlar och bröst är mina sämsta muskelgrupper. Dom är riktigt urkassa får man säga.

 

Efter jobbet gick jag och Figaro till djuraffären och köpte kattmat. Vi köpte lite tuggpinnar oxå och fick en söt liten burk som jag inte har en aning om vad jag ska lägga i. Kalaset brakade iväg på nätta 760 spänn. Det är konstigt men utgifterna på djuren känns aldrig sura. Nä tvärt om, jag känner mig som en sån jävla bra människa när jag handlar till djuren eller konstaterar att försäkringspengarna dragits från konto.

  Ärligt så förstår jag inte folk som snålar på mat och skiter i att försäkra sina djur. Det kommer jag aldrig någonsin göra!



Nu på eftermiddagen har jag och Figaro varit på promenad med Annsofie, Morris och Sigrid. För ovanlighetens skull gick vi ner mot staden. Det var väl inte så klyftigt för på stan kunde ju inte hundarna gå lösa utan irrade istället runt och slog knut på varandras koppel

  Och jag spydde galla som fan. Stackars Annsofie, det var inte många sylar hon fick i värdet mellan mitt gnällande. Men jag är så trött på så jävla mycket nu. Måste få ur mig lite innan det blir en hjärntumör av det hela!

 

Sa jag föresten att jag drömde att jag skulle få tillbaks 27 tusen spänn på skatten. Det var den bästa drömmen ever! Fast 12 tusen borde jag få tillbaks. Minst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0