Ingen slö dag.

Idag har varit en bra dag. Ingen superlång sovmorgon, utan en nästan superlång morgonpromenad. Lång i alla fall. Sen åkte jag med Majje för att handla. Vi började på Citygross eftersom dom har billig kattsand. När den inte är slut vill säga. Den var inte slut idag.

  Dom hade billig litchifrukt också. Majje verkade få en smärre chock när hon såg påsen jag köpte. ”Ska du köpa sådär många?! Jag har ALDRIG sett någon köpa SÅ många!” skrek hon. Jag tyckte jag köpte rätt några. Det var humor. Blev ett storpack med nötfärs också och karré i bit. Sen rullade vi vidare.

  Hittade en tröja och ett par tights på Gina Tricot som jag slog till på. Jag tycker jag har förtjänat dom, för idag var jag under 60 kg. Hoppas det inte var inbillning bara, vi får se imorgon för imorgon får jag registrera vikten.

  Nästa anhalt var ICA Maxi. Jag var hugrig! Svinhungrig! Det viskades lockande från godishyllorna. Men som tur var hade dom små ”Provsmaka gärna”brickor på frukt och gröntavdelningen. Så jag proppade i mig några cocktailtomater, vindruvor och bitar av mango för att få styr på hjärncellerna. Det funkade utmärkt.

 

 

Vidare har jag hunnit städa idag. Inte en sekund för tidigt. Golvet såg ut som en gödselstack.=S Figaro och jag stack ut på en joggingtur också. Underlaget var inte ultimat direkt. Vi sprang en hel del på bilvägar och rätt hårt trafikerade cykelvägar och dagens mildväder gjorde att snön blivit helt uppkörd och moddiga. Fick inget riktigt grepp så det blev rätt tungt, inte alls som i tisdags när det var fast och fint underlag och superlätt att springa. Men vi höll ut i 49 minuter.

 

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/barbart-ljud/mp3-spelare/mp3-spelare-4gb/Avant-HS-10G(135561,4327)

 

Den här tänker jag köpa till mig själv föresten.

 

Jag har hittat en riktigt bra träningsblogg också.

 

 http://www.fitnessguru.se/

 

Där har jag suttit och botaniserat stora delar av dagen. Precis min typ av inställning. Luft tungt som satan, ät och sov, ungefär. Lär nog plöja igenom hela arkivet för killen skriver bra. Texterna är både lärorikt, intressanta och lättlästa.

 

Nu är det snart sängdags. Jag börjar misstänka att 21:30 egentligen är ultimata godnattiden för mig. Jag är alltid gäspig då. Jag skulle vilja lägga mig då och gå upp halv sju varje morgon. Det tror jag hade funkat bra för mig. Är nio timmar sömn för mycket? Känns som jag behöver det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0