Kalas, istappar och svanträffar.


I fredags var det födelsedagsfika. Jag slet som ett djur med en besvärlig tårta och kanelbullar. Resultatet blev i slutänden riktigt bra. Jag fick fina paket, fler än på många år. Måste säga att det är en av dom största fördelarna med att ha ”kalas”.=)




Igår hade vi liten spelkväll. Vi testade TP:t som jag fick av Niklas i födelsedagspresent. Sen tänkte vi köra vanligt TP men folk (jag speciellt kanske) blev trötta och redan vid strax efter tio rundade vi av. Tycker egentligen det var en väldigt lagom lång kväll. Jag kom i säng till elva och torr som jag är vill inte lägga mig senare än så helst.

 

Idag gick Sven, jag och Figaro på en liten söndagspromenad. Jag visade Sven den jättelånga istappen jag spanat in. Vi fortsatte runt strömmen och jag blev så glad att se att Svanen fått sällskap! En hel sångsvanfamilj rastade på Motalaströmmen solbelysta vatten. Mamma, pappa och tre grå tonåringar. Men det verkade inte som dom tänkte stanna. Min svan hängde inte med när dom gled vidare. Jag hoppas han hittar någon snart.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0