Nattliga samtal.

Igår var Figaro och Sven på spelkväll hemma hos Anders. Jag passade på och hyra en film jag viste att Sven inte var intresserad av att se. Romantisk komedi alltså, The ugly truth. Stoooor besvikelse! Den var löjlig, till och med för att vara en romantisk komedi!

  Filmen var slut precis när melodifestivalen började. Jag kom in mitt i första bidraget. Det var en obehaglig upplevelse. Det blev inte bättre kan jag säga. Trots det såg jag färdigt. Dolph Lundgren var ascool. Ska försöka se honom nästa vecka, men definitivt inga av bidragen. Usch får frossbrytningar av obehag bara av att tänka på det!

  Satte på ett säkert kort istället. Shrek II.=) Fast jag somnade ifrån den. Det blev väldigt, väldigt sent igår så jag hade några timmar att ta igen. När Sven kom hem ugnefär halv ett hade jag hunnit vila ut en aning och hade svårt att somna om. Vi gled in på ett lite udda samtalsämne som ledde till att Sven berättade att Crille blivit påkörd av Älvdalens (då) ända neger. Inte så politiskt korrekt men så jävla roligt! Crille hade alltså lagt sig på vägen och fick helt och hållet skylla sig själv.

  Nästa ämne var förstås hur synd det är om folk som kör ihjäl andra. T.ex. tågförare som kör på folk som kastar sig på spåret. ”Som Ted Gärdestad” sa Sven. ”Dog inte han på en toalett?” sa jag. ”Nääää, gjorde han?” sa Sven. ”Jag vet inte, när, han hoppade nog framför tåget. ”Ja.” sa Sven. ”och ända sen dess talar lokföraren som körde tåget i falsett.” ”VA? Är det sant?!” ”Nej jag hittar bara på.”

  Det var en rolig stund.=)

 

I morse blev det sovmorgon igen. Speciellt Sven tog en jäääättelång sovmorgon. Jag fick äta frukost själv. Det var helt okej. Jag läste om träning och hade det riktigt trivsamt. Nu ska jag fortsätta läsa träning och ha det trivsamt med en kopp kaffe.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0