Äh! Värma upp är för sissysar!


Efter den där vedervärdiga lördagen, när det var så kallt att till och med ens tarmar frös till is har det varit lite mer humant väder. I går var Figaro riktigt pigg på morgonen. I morse däremot ville han inte alls. Jag tog fram piskan. Wopaaaa! (som Chandler säger i Vänner). Sen fick jag dåligt samvete och sprang hem med honom när han väl uträttat sitt tarv. Bajsat alltså.

  Igår innan jobbet tog vi en snabbtur bort till grindstugan för rimfrosten där var så himla fin. Jag tog med lillkameran, dum som jag är. Bilderna blev piss.>:( Idag fanns det ingen tid att gå dit igen och imorgon är väl skiten borta. Ska i alla fall ta med storkameran då för säkerhets skull.


 
Tränade idag. Ben och axlar. Körde lite mage under Svens set. Dum i huvudet som man är tyckte jag det vore smart att börja med knäböj eftersom det är tyngs. Säkert inte alls dumt om man värmer upp ordentligt innan. Har rejäla känningar i bak/insida lår nu. Outch! Annars återhämtade jag mig rätt snabbt. Så pass att det inte kändes jobbigt att ta Figgz på en promenad och städa upp i svinstian efteråt.

  Jag har precis ätit lite kvällsmat. Det var gott som satan! Havregrynsgröt med en rejält klick keso, skivad banan, hackad mandel och flytande honung. Testa. Det är sweeeeet!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0