...

Jag borde städa. Även om katterna för tillfället fäller förhållandevis lite så behöver man dammsuga varannan dag för att golvet ska hålla sig fräsch. Men jag har ingen lust. Fast jag vet att jag kommer ångra mig. Jag avskyr skitiga golv! Och imorgon är jag ledig, det vore skönt att slippa ägna sig åt städning då. Jag ska dricka upp mitt kaffe och sen får vi se.

  Kaffet dricker jag för övrigt ur en av dom koppar Sven fick i julklapp av sina föräldrar. Han fick även matchande skålar. Det har blivit vår ”frukostservis”. Borde köpa matchande assietter också. Jag gillar saker som matchar.



I söndags inhandlades, utöver träningskläder, även ett gymkort. Sven köpte med ett. Eftersom det var överlägset billigas på Friskig & Svettis fick det bli där. Jag fattar inte varför man döper ett gym till något som mer passar en lekstuga för barn. Och vad fan menar dom med ”Lite tuffare, mycket roligare.”? Nåja, lokalerna var fräscha och utrustningen såg bra ut.

  Igår var vi och premiärtränade. Det kändes kanon! Idag har jag träningsvärk, förstås, eftersom jag egentligen inte har några muskler alls! Men det ska det alltså bli ordning på nu. Joggandet rullar på riktigt bra. Figaro har tvärvägrat att följa med dom senaste mornarna. Utom igår då, när det bara var -2 grader. Han har fått nog av kölden! Det har egentligen jag oxå. Nu går jag alltså upp och joggar ensam och går sen ut med Figgz.

 

Jag fick en ny köksvåg i julklapp av Sven. Den är mycket snyggare och lättare att använda än min gamla. Plus att den har tidtagning. Hur bra som helst! Jag använder den precis hela tiden!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0