Hej då 2009, stig på 2010!

 

Igår var en mycket trevlig tillställning. Annie hade bakat en mycket grann smörgåstårta som vi helt utan skrupler kastade i oss på en kvart. Sen blev det godis. Vi hade myyyycket godis. Jag hade tidigare under kvällen bestämde mig för att äta så mycket att jag för all framtid skulle bli förskonad från godissug. Det gick riktigt bra tror jag. Jag har inte känt minsta godissug på hela dagen! Fast jag är sällan sugen på godis så det kanske inte betyder så mycket.

  Hur som helst. Jag gick upp redan sju på morgonen igår och det plus allt snask gjorde att jag föll i sockerkoma några timmar under kvällen då jag bara satt och gäspade och gäspade och gäspade ännu mer. Men det gick över. Vi spelade sällskapsspel. Först TP och sen ett nytt spel som hette Alias. Jag kickade ass! Äntligen ett spel jag är bäst på!=D

 

Strax innan tolvslaget byltade vi på oss och gick ut för att skåla in nya året. Det är perfekt läge hemma hos Annie och Thomas. Utsikt över i princip hela staden. Vi såg allt men var tillräckligt långt ifrån för att inte bli helt lomhörda av allt smällande. Jag satt i en snödriva och frös röven av mig med Figaro, inlindad i tre filtar, i famnen.

  Figaro är så ljudfast en hund kan bli utan att vara totalt tvärdöv. Han reagerar över huvudtaget inte på varken ljuden eller ljusen. Som Sven sa ”Han är så van att inte lyssna att han inte ens hör smällarna.”

 

Sen spelade vi lite till innan det var dags för oss att bege oss hemåt. Inte fören halv fyra kom vi i säng. Så länge har jag inte varit uppe på tusen år! Det blev sovmorgon till halv tolv. Jag tänkte att det var bättre att sova ut och vara pigg även om dagen blev kort än att gå upp tidigt och vara helt slut ända till sänggång.

  Jag var seeeeeg när jag vaknade. Kroppen var fortfarande lite i chock efter all alkohol och allt socker jag tvingat den inta. Men den får skylla sig själv för den sa fan i mig inte nej! Men jag har bestämt att jag ska vara snällare mot den i år. Jag ska träna mer och äta och dricka mindre. Med dricka mindre menar jag alltså alkohol. Vatten ska jag fortsätta dricka.










Det sista vi såg av 2009.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0