Kalas och mattematik.

Igår var det födelsedagskalas för Thomas. Vi blev bjudna på Cottage pie som smakade alldeles utmärkt. Sen spelade vi Alias. Det blev 1-1, men jag tcyker nog att Annie och jag var bäst. Vi var trots allt bara två i vårt lag. Sven och Thomas drack upp nästan hela Thomas födelsedagssnaps så dom var ju lite lätt överförfriskade vid kvällens slut. Jag drack två små glas vin och en halv snaps. Var inte alls sugen på alkohol. Känns inte som att det är värt hur man mår dagen efter.

  Kalaset medföljde en senare sänggång än vanligt. 00:10 släkte jag lampan, vilket ju inte är så vansinnigt sent alls. Bara två timmar senare än vanligt men det kändes som mer. Sov drygt två timmar längre på morgonen också. Kom inte upp fören kvart över nio. Tyckte det var bättre att sova ut än vara trött hela dagen. Men nej, jag gillar inte sena mornar.

  Slackade nån timma efter frukost, tills jag blev rastlös och bestämde mig för att få tränigen avklarad innan halva dagen gått och jag drabbats av söndagsångest. Ben och axlar stod på schemat. Jag har aldrig varit vidare bra på mattematik men slog väl rekord i felräkning idag. Skulle köra knäböj med 35 kg var det tänkt. Jag hängde på två 15kilosvikter. Det blir alltså 50 kg ihop med skivstången. Hoppsan! ”Fan vad tungt det här känns” tänkte jag när jag började första set:et. I botten på förste repetitionen höll jag på att smälla av. Men det gick även om det bara blev 5+5+4 reps. Det här var alltså benpass nr 3. känns som jag gjort hel okej ökningar i benövningarna. Axlar går däremot jävligt segt.

 

Hemma igen blev det en fet fruktsallad med kesella och keso och en liten leverpastejsmacka. Sen slackande jag lite till, till Figaro ville ut och gå. Nu är kvällsmaten på G och sen kanske man skulle se en film eller så.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0