Ljuva ensamhet!

 

Nu är jag hemma själv, förutom katterna då, som precis som alltid piskar upp varandra och lämnar hårtussar överallt över mitt nystädade golv. Respektlöst!>:( Nåja, tillbaks till hur skönt det är att vara ensam hemma. Det händer ju inte så jätteofta, vilket jag försökt få Sven att fatta, faktiskt är ett problem. Men det verkar inte riktigt gå fram. Han verkar inte förstå att även han, som är min favoritmänniska annars, blir en stor jävla pain in the as när han ständigt och jämt är närvarande. Får väl försöka förklara lite tydligare.

 

Igår var jag nere en sväng på staden för att spana in slutrean. Herregud vad mycket fult skräp dom försökte kränga iväg! Jag hittade en blus och en stickad tröja på rea i alla fall. Sen blev det ytterligare en blus och en jeansklänning som till ordinarie pris. Nu blir det inte mer kläder på ett tag.

 

Det är lika fint väder idag som igår. Tog med kameran på morgonpromenaden. Tänkte mig en bra bild på en sjöfågel. Det var inte så lätt. Dom höll sig så långt ut. När jag väl kom tillräckligt nära var det på ett ställe där dom ofta blir matade. Det fick från typ två änder till en hel arme på en halvminut. Det var småcoolt, men jag fick dåligt samvete eftersom jag inte hade nått att ge dom.


 

Nu har jag kämpat mot sötsuget i en hel evighet. Surfat runt på träningsbloggar i hopp om motivation och motståndskraft. Har funkat hyfsat. Ska sno ihop lite fruktsallad med kesella som substitut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0