Mitt i naturen, på gymmet.

Att försöka styrketräna på Friskis och Svettis en fredagseftermiddag ungefär klokan tre är inte någon strålande idé. Varenda medlem verkade vilja klämma in ett pass innan helgen. Jag är lite kinkig av mig. På gymmet ska man träna. Umgås kan man göra i duschen sen eller vart fan som helst utom just bland redskapen! Jag verkar vara rätt ensam om att ha den åsikten. För det snackades helt klart mer än det tränades bland de flesta andra.
  Jag hade vissa förhoppningar om att slippa en viss typ av människor på Frisks och Svettis. Dom jag hoppats slippa var ”jag-är-så-jävla-vältränad-att-jag-måste-gå-med-armarna-rakt-ut-och-benen-brett-isär-som-jag-skitit-på-mig-och-skrika-allt-vad-jag-kan-när-jag-lyfter-vikter-som-är-för-tunga-för-mig-egentligen-killar”. Dom visade sig idag finnas även där. Suck. Det var som att befinna sig mittibland en skock brunstiga älgar. BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL! BRÖÖÖÖL! BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL!

 

Jag drömde en helt förskräcklig mardröm i natt föresten! Den innehöll en otäck sjö i vilken det låg ett kvinnolik fastruset. Det fanns en livsfarlig brygga oxå. Jag tror bryggan faktiskt försökte dränka en om man gick på den! Ja det låter konstigt, hur kan man bli dränkt i en frusen sjö? Men där bryggan låg var vattnet öppet. Sen fanns det små otäcka stugor som hyrdes ut, en otäck kvinna och ett fruktansvärt otäckt barn!
  Alltså det finns ingen anledning att vara rädd för barn. Så vida det inte är barnet från Djurkyrkogården I, men han är ju inget barn längre och har förhoppningsvis lagt sin roll som mördare åt sidan. De flesta barn är lixom svagare än en vuxen människa, oavsett kön. Den här ungen i min dröm var väl kanske sju år. Han hade ingen skalpell, han hade inte ens en slangbella! Han höll bara på och tröck sitt fula lilla nylle mot ett av fönstren till stugan som vi (jag vet inte vilka vi var, men vi var fler stycken) alltså hyrde och där inne satt vi och skrek av skräck typ. Jag minns inte varför han var så farlig. Det hela var mycket besynnerligt.

 

Min försök att äta föräta mig på godis på nyårsafton gick tyvärr inte enligt planerna. Jag har knappt tänkt på annat än lösviktsgodis på hela veckan! Därför tror jag att jag tänker unna mig lite (eller en asstor påse, kanske nått kilo eller två) imorgon, om suget inte släppt tills dess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0