Muffins och klösträd.

Vi har varit nere på stan på jakt efter en födelsedagspresent till Thomas. Han önskade sig ingenting. Det blir inte direkt lätt då. Vi gnuggade geniknölarna tills håret blev helt elektriskt och kom inte på ett jävla skit!

  Till mig själv hittade jag däremot en massa! Lagerhouse hade halva reapriset på en del grejer som jag gått och spanat på länge, länge. Det blev fyra skålar och ett fruktfat i trä. Köpte några muffinsformar också för jag tänkte att jag skulle baka idag. Ska sanningen fram bakar jag muffins mest för att få slicka skålen. Kaksmet är det godaste som finns nästan!





Figaro och jag har varit förbi djuraffären också. Jag har tänkt att jag ska köpa ett nytt klösträd till katterna eftersom dom har klöst och legat sönder det dom har. Jag har kollat på nätet men hittar inget som känns riktigt självklart. Ett är väldigt stort och fint men då måste jag möblera om på en av bokhyllorna. Plus att den har en ”hängmatta” som bara har stöd i en ände så jag vete fan om den pallar när 8 kg Amadeus kommer dundrande. Troligen inte. Såhär ser det trädet ut i alla fall.

 

http://www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx?ImageSource=78-2919.jpg

 

Hittat min egen modell också som djuraffären här kan beställa hem. Den vet jag ju att den funkar och är populär men det känns lite trist att köpa en likadan. Såhär ser det klösträdet ut:

 

http://www.imazo.se/Servlet?page=11&anr=781.6610

 

Syns lite dåligt men den översta platån är alltså en liten hängmatta.

 

Tåls att tänka på det här. Nu ska jag baka muffins!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0