När det inte blir som man tänkt sig.

 

 

Jag handskas inte särskilt bra med motgångar. Jag har en tendens att tycka att hela universum motarbetar mig om saker inte blir som jag tänkt det. Som idag. Jag hade riktigt sett fram emot att träna. Jag är ledig dessutom så idag skulle det inte behöva stressas. Packade väskan och gick, vände i källaren för att hämta plånboken, gick igen, vände i källaren för att flytta pengar så jag skulle kunna köpa en träningsdagbok, gick igen, vände i källaren för jag hade glömt plånboken igen, passade på att kolla öppettider. Söndagar 10-21:30. Gick igen. Förfrös öronen under cykelturen ner på stan. Slogs som en vilde med cykellåset innan det äntligen var på plats. Försöker öppna dörren till gymmet. Stängt. Öppet tider vecka 1: Onsdag Stängt. Tack för det! Cyklade hem, förfrös öronen ännu mer. Konstaterade att hela stan var stängd så träningsdagboken fick också vänta. Såg fram emot en varm kopp kaffe som plåster på såren. Kommer på i samma stund som vattnet börjar koka: mjölken är slut.

 

Jag gick in på Friskis hemsida och kollade öppettiderna igen och det stod faktiskt att det skulle vara stängt idag. Hur jag kunde missa det förut kan jag bara förklara med att högre makter, för att jävlas med mig, ändrat på sidan just då..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0