Polarkyla och bakverk.

Aaaahhh! Jag har varit uppe sedan sju. Figaro och jag tog en kort promenad i svinkylan. Vi gick förbi ett par av stans största ute ställen. Det låg spyor både här och där. Jag verkligen njöt av att inte vara bakfull eller lida av andra alkoholefterdyningar. Figaro njöt av korvbröd som folk tappat.
Förr drack jag mycket alkohol. Inte så att jag raglade omkring redlös och spydde i snödrivor alltså, men det blev rödvin i snitt två gånger i veckan. Nu har jag druckit två glas vin på en månad. Det gör gott både på vågen och i plånboken kan jag meddela!

 

Eftersom det var ”polarkyla” idag. Har ni tänkt på det? Enligt Aftonbladet har vi nu haft Sibirisk kyla, Ishavskyla på väg och nu rullar Polarkylan in. Det är väl lite overkill att kalla -15-20 grader för det? Hur som helst. Eftersom det i alla fall varit jävligt kallt så avslutade vi promenaden i källaren, för att få upp värmen lite. Jaga boll där nere är det bästa Figaro vet! Dessutom var lilla tvättstugan ledig så jag tjuvstartade dagens tvättpass. Det betyder att jag med gott samvete kan låta Sven sköta resten av tvättandet.

 

Efter jobbet igår stack vi och tränade. Rygg och biceps. Jag har gjort bra ökningar i ryggövningarna men är fortfarande flera mil ifrån vad jag var på den tiden då jag var som starkast. Fast om man jämför med vad jag vägde då så ligger jag egentligen på samma nivå. Alltså jag lyfter i förhållande till min kroppsvikt lika tungt nu som då. Jag var waaaaaaay tyngre då! Och som sagt. Way starkare. Nu håller ryggen på att gå av med 60 kg i marklyft. Då körde jag flera repetitioner på 90 kg och uppåt.

  När Figaro och jag var på kvällstur sen så hade jag som vanligt inte kameran med mig. Därför missade jag att ta kort på månen framför vilket det var ett Z:aformat moln Det såg coolt ut.

 

Nu ska Figaro och jag snart gå på promenad med Annsofie, Morris och hunden som dom passar. Kameran får följa med den här gången! När jag kommer in sen ska jag dricka kaffe och äta Kladdmuffins. Jag bakar ju egentligen mest för att få slicka skålen. Egentligen bara därför, även om bakverken sen är helt okej dom med.=)

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0