Rapport från mitt privata forskningsinstitut.

Jag försöker koppla av idag och det går inte så bra. Jag blir så jävla rastlös och uttråkad!!

Att bara göra ingenting är slöseri med tid. Men vad ska jag göra?? Jag har promenerar i en timme och 45 minuter med Figaro, kammat katterna och klippt deras klor. Klippt Figaros klor, klippt Svens hår. Eller rakat snarare.

  Apropå på det så skulle vi raka hans skalle i onsdags. Jag som höll på att dammsuga bad Sven ta fram rakapparaten. ”Den finns antingen i dom där två lådorna eller i dom där två” sa jag och pekade på nämnda lådor. Efter en stund upptäckte jag att Sven höll på och rotade bakom böckerna i bokhyllan. ”Va göru?” frågade jag. Sven sa att rakapparaten inte låg i någon av lådorna så han letade efter den. VARFÖR skulle rakapparaten ligga bakom böckerna?! Vi hittade den inte så det blev inget rakande.

  Så i fredags när jag på nytt skulle ta en sväng om med dammsugaren såg jag att locket på en av lådorna jag bett Sven kolla i låg på glänt. Jag gick dit för att rätta till det, jag såg en laddare av något slag genom glipan mellan locket och kartongkanten, jag petade till locket och vad visade det sig ligga där om inte… jo just det… rakapparaten.

  Okej Sven har lite dålig syn. På ena ögat ser han i princip inget alls säger han. Jag testade därför olika positioner i ett försöka att förstå hur han kunde missat den. Hur jag än vände och vred och blundade med ett öga åt gången så var den hur synlig som helst. Det här är ytterligare någonting jag måste ta upp i min forskning ”Den manliga hjärncellens tillfälliga funktionsbortfall”. Min forskning handlar om hur mäns hjärnceller vid tillfällen verkar totalt stänga ner eller i alla fall gå på kraftig sparlåga.

  Ett exempel från min forskning. Kalsongbyte, när dom gamla kalsongerna är avtaga och de nya påsatta stänger hjärncellerna hos mannen ner vilket leder till att mannen ofta låter de använda kalsongerna ligga precis där dom tog av dom.

  Jag försöker finna ett samband mellan nedstängandet och en framåtlutande kroppsposition. När mannen böjt sig ner för att kliva i de nya kalsongerna, då sker själva nedstängandet enligt mina beräkningar. Samma fenomen kan ses i köket om mannen tappar någonting på golvet, tex en tomatskiva. Mannen böjer sig ner för att ta upp tomatskivan. Nedstängningen som då inträffar gör att mannen när han åter intagit upprättstående läge helt har glömt bort att han även ska torka upp efter tomatskivan.

  Jag funderar på att ansöka om ekonomiskt bidrag för fortsatt forskning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0