Att tillägga till CV:t: Hobbyvedklyvare.

Idag har varit kanske sommarens bästa dag, på övre halvan av topp tio placerar den sig i alla fall. Jag har som jag tidigare nämnt att jag skulle, spenderat dagen hos Tesse. Pendlandes mellan en vedklyv, en precis lagom varm sjö och en godispåse. Först blev jag lite besviken på att vi skulle använda en vedklyv och inte en yxa. Yxa är lixom snäppet coolare ändå. Jag tänkte leka skogshuggare och svinga loss alldeles vindsint. Fast efter att ha fått bekanta mig med vedklyven och insett hur otroligt lånt tid det faktiskt tar att spänta upp trä började jag bli riktigt förtjust i den.

  När vi höll på som bäst sa Tesse plötsligt ”Titta!” och pekade mot himmelen. Det jag skulle titta på var två rovfåglar som glidflög i cirklar precis ovanför oss. Jag sprintade iväg efter kameran men var förstås som vanligt för långsam så när jag väl var beredd hade dom dragit sig så långt bort att bilderna blev värdelösa. Crap!  

 

Inte heller Figaro låg på latsidan. Han var inte still många minuter utan hade fullt upp med att jaga sin boll, ”tappa” i bollen från bryggan, skälla ut den eftersom den inte ville komma upp ur vattnet, skrika på hjälp att få upp den, försöka stirra upp den ur vattnet, hoppa i och hämtade den. Sen bar han upp bollen på bryggan och ”tappade i den igen. Och sådär höll han på förutom ett par korta pauser i form av intensivt tigger vid matbordet.

  Fast det var inte bara lek och stoj för Figaros del. Han visade prov på en färdighet jag inte viste att han hade! Han är en musselhund. Det är som en knakhund ungefär fast för musslor. Och man måste själv visa honom vart musslan är. Om man slänger i musslan i vattnet simmar han iväg och cirkulerar över platsen där den sjönk. Fantastiskt! Inte användbart alls, men ändå fantastiskt!

 

Förutom att klyva ved snackade vi förstås massa skit och tittade på bebiskläderna Tesses mamma köpt till henne i födelsedagspresent. En body med små fiskar på. den var så söt att jag funderade på att sno den och tvinga Figaro att använda den. Jag lyckades låta bli och det var nog tur för Figaro gillar ju inte ens att ha på sig vanliga täcke.

  Solbränd har jag blivit också, på ryggen, axlarna och bröstet men inte på magen och benen och armarna. Vackert värre, not. Men det gör inget. Fast lite solskyddsfaktor hade inte skadat. Nu ska jag joina utmattade Figaro i soffan. Trevlig helg fan!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jepp!!! Var såååå nice dag!!! Får vi göra om igen!! Har ju lite kvar, men ser man på bilderna fick vi bort skapligt mycket!! Vi var sååå duktiga!! :)

2010-07-17 @ 16:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0