...

Figaro har haft en seg morgon. Vi har legat rygg mot rygg i sängen och suckat i kapp. Sucksuck! När jag gick upp låg han kvar. Jag skakade upp kuddarna och la dom på plats (över hans huvud för det råkade ligga ivägen), han låg kvar, jag rättade till lakanet, han låg kvar, på med täcket, efter att ha skakat det på plats i påslakanet. Figaro låg fortfarande kvar. Överkast och krokodil, check! Och Figaro, han låg där han låg och det ända som syntes av honom var en liten, liten upphöjning under alla sängkläder. Tillslut bäddade jag fram honom igen och la honom ovanpå sängen. Det dög inte. När jag kom tillbaks från badrummet hade han försökt gräva ner sig igen.

  Sen gick vi till Lidl för att köpa kyckling och kvarg. Jag med en kylväska hängandes över axeln, Figaro med en tung hängandes ut ur munnen. Fast idag blåser det ändå lite, så den var inte så extremlång som den är ibland. Det är rätt mycket Figaro och jag just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0