Karriärbyte och livstecken från semesterfirarna.

Annsofie och Gustav var vänliga nog att låta mig följa med på jordgubbsplockning idag. Nu kommer jag ju aldrig mer vilja köpa redan färdigplockade! Och det beror inte bara på att man kunde äta samtidigt som man plockade, även om det var ett stort plus, utan mest på att man fick precis såna gubbar man ville ha! Och att det gick så jävla lätt förstås! Inte som blåbären vi slet ihop förra hösten. På bara 30 minuter hade vi plockat 16 liter. Fyra av dom plockade jag till mig själv och resten plockade Gustav och Annsofie. Jag funderar på ett karriärbyte.

 

Jag såg nu att SemesterMajje kommenterat ett av mina inlägg. Hon ville att jag skulle pussa hennes katt från henne. Det kan hon ju inbilla sig. Haha! Jag ska gå upp nu på en gång och säga saker som ”Majje vill inte komma hem för hon är så glad att slippa dig.” och ”Jag berättade för Majje att du kräkts på mattan. Hon bad mig ge dig smisk, men vi kan väl bara låtsas att jag gjorde det?” och ”Majje har hittat en ny katt i Kroatien, hon tycker inte om dig längre.”


Kommentarer
Postat av: Majje in Baska Voda

Din lilla HAXA (med 2 prickar)!!



Imorn kommer jag, PASSA DEJ!!!!

2010-07-02 @ 20:23:08
Postat av: Matilda

haha, roligt med katten där!



jag älskar också jordgubbs-självplock! det jobbiga är ju att rensa dem sen när man kommer hem.. men det är det värt! :-) har inte sett att det öppnat något självplock här i uppsala än, men när det väl kommer ska jag stå först i kö!

2010-07-03 @ 14:37:12
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0