På besök hos Tesse.

Igår var alltså vi på besök i Ringarum. Bussresan gick över förvänta. Vi åkte expressbuss och på dom har dom  ju gudbevars nån typ av ventilation. Inte ens Figaro plågades av värmen. Vi klev av i Ringarums centrum, som består av en stor parkering och en matvaruaffär, det är allt. Där blev vi upplockade av Tesse och sen åkte vi hem till henne för att fixa käk.

  Jag åt som vanligt för mycket och trodde jag skulle dö. Efter maten gick vi alla dom typ 50 metrarna ner till vattnet och kastade boll med Figaro. Eftersom solen försvunnit så tänkte vi inte bada, men Figaro hade tuggat hål på sin boll så den sjönk och han blev förtvivlad. Helt otröstlig! Det var inte så mycket annat att göra, än att svida om och hoppa i efter bollen. Och det var tur för det var hur skönt som helst!

  Figaro som normalt sett är lite badkruikig simmade som en liten säl! Det var säkert hur bra som helst för hans stackars förtvinade bakben. Han höll igång hela dagen. Från halv fyra ungefär, då vi anlände, till fem över nio, då vi åkte. Bara några minuter vilade han i mitt knä. På natten sov han som en riktig liten gris.

  Tesse är i månad sju nu, tror jag. Jag vet inte riktigt hur man räknar sånt där. Tydligen är man i alla fall inte gravid i 48 veckor. Om man inte är en ko eller häst eller elefant eller en blåval. Dom tror jag går rätt länge med bebisen i magen. Men nu är ju inte Tesse nått av det. Så hon ska bara gå i 40 veckor. 
  Inte är hon rädd för förlossningen heller. Det är jag, och jag ska inte ens genomgå en! Tesse sa att hon hört att även om det gjorde ont så fick man så mycket adrenalin i kroppen att man inte kände det. Asså det tror jag ju bara är påhitt för att kvinnor ska fotsätta utsätta sig för förlossningar så inte mänskligheten dör ut! Varför ens säga att det gör ont om man inte känner det? Nä jag tror det gör svinont! Tacka vet jag kängurur, deras ungar är små som musungar när dom föds.


Kommentarer
Postat av: Tesse

Japp mysigt var det!! O gosiga bilder du fått då. Men vilken j-la tjockis som går på vägen då. Jaja...får väl stå ut den här tiden som är kvar o sen försöka få bort det som går så fort som möjligt! :/

2010-07-09 @ 18:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0