Språkförbistring, Moneybrother och mer måleri.

Munken in the park igår. Jag irriterar mig så jävla mycket på att dom blandar engelska och svenska. Vad är det för fel på Munken i parken? Eller The munk in the park? Korrekt språk och båda alternativen är bättre än blandningen. Det är för övrigt inte ens en park! Bara ett par små träd och en pytteliten gräsmatta en bit ifrån själva området.

  Hur som helst, så var Majje och Marin med. Martin ville ha glass. Han tjatade och tjatade om glass i en hel evighet. Majje sa åt honom att lägga av. Han kunde ha tagit en kall drink hemma istället. ”Ja men du sa ju att det inte räckte till mig! Sen gjorde du tre drinkar, drack två själv och gav en till Jonna!” gnällde Martin. Och jag skrattade så jag nästan dog, fast det egentligen inte var SÅÅÅÅ roligt. Fast rätt roligt var det ju faktiskt! Martin fick ingen glass fick jag veta i morsen.

 

Vi såg Moneybrother. Eller såg var väl att ta i. Hörde. Det vi såg var mest en massa bakhuvuden. Och en stjärt. En mansstjärt som gungade, guppade, vickade, ja helt enkelt diggade för fult. Vi hade roligt åt den. Så jag passade på att filma, men när jag skulle kolla på filmen på datorn blev det förstås nått fel. Skit. Korten blev oxå kassa.

  Te gånger sa Moneybrother att ”Nu är det sista låten!”. Den tredje låten borde han hoppat över faktiskt. Nått annat han borde hoppat över var att släppa in Marcus Krunegård på scenen och påstå att det var lika häftigt som att presentera Jesus på en scen i Jönköping. Personligen är jag lika ointresserad av Krunegård som av Jesus. Sen påstod Moneybrother att Krunegård var snygg och då buade jag lite tyst. Tvärt om hade varit bättre, för Pengabrorsan är en godbit, både att se och lyssna på.



I morse åt jag en stadig frukost innan jag på nytt knölade in mig under diskbänken för strykning nummer två. Om fyra timmar är det dammtorrt. Imorgon ska jag lacka och sen är det klart. Nu ska jag ta en kopp kaffe och känna efter om jag orkar ta Figaro på en promenad. Och om jag orkar är frågan om han orkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0