Svettningar och mer måleri.

På Ö&B var lacket slut och jag tänkte what the hell, det går nog lika bra med helblank antikvitt. Hem igen och tillbaks in i skåpet. Inspirationen tryter lite och färgen var tjock, tjock och tungmålad. Senare informerade Majje mig om att man kan späda den med lacknafta. ”Va? Kan man göra så?!” sa jag förvånat och lite bittert.

  Nu måste jag snart ta tag i sista strykningen. Jag har inte alls någon lust för det är så varmt! Jag, Figaro och Gimli ligger i sängen och slöar. Vi är nästan nakna allihopa, eller jag är nästan, dom är, förutom all päls då. Jag tycker synd om dom som har all päls. För även om vi bara är helt still så är det så varmt att vi alla svettas. Figaro genom munnen, jag överallt och Gimli under tassarna. Amadeus är klok. Han ligger på golvet, där det i alla fall är lite svalare.


Jag måste nog äta något och dricka något nu, om jag ska orka med hela dagen. Det är tur att man kan göra det enkelt för sig med proteinpulver. Mat och vatten på samma gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0